היי,
מה מתרחש?? הכל טוב? מקווה שכן כי התקופה הכי יפה בשנה הגיעה וחבל להעביר אותה בבאסה...תקופת האביב. הכל בחוץ ירוק,סגול,צהוב,ורוד, אדום, פורח ומצייץ..הכל בחוץ חי וצבעוני, מה יותר יפה מזה? מזג האוויר לא קר מדי ולא חם מדי(הכל יחסי). הבגדים מתקצרים ונהיים אווריריים ושמחים ואפשר להתמלא בריח של האוויר שמשתנה ומתמלא בכל טוב(גם כשיש אלרגיות..כמו לי).
מה שכן...יש אמרה מאוד מפורסמת לגבי האביב... "איך יודעים שבא אביב...(המשך המשפט/שיר) ואז אומרים שמחה רבא, אביב הגיע פסח בא...." וכמו כל שנה כשמגיע האביב, מגיע פסח מה שאומר שמגיעים הנקיונות וההתחדשויות והפרידות מחברים ששמחו אותנו בעבר אבל זנחנו ואולי הגיע הזמן להגיד שלום ולהעביר הלאה.

הפעם...החלטתי לשתף בחלק מהדרכים שלי לארגן את החברה בצורה שהיא די נוחה ונראית טוב לעין(לדעתי) ואולי על ידי כך לתת כמה רעיונות שיוכלו לעורר את הרוח היצירתית שחבויה בכולנו ובכך לעזור לארגן את החבר'ה שלכן...
אז תפסו מטלית, קחו ספרי, פתחו את הראש ובואו נעשה סדר פסח....

אני אתחיל מהבעיה הכי קשה שאני נתקלתי בה... מברשות. זה לא נשמע כזה מאיים... אני יודעת. אבל לי יש חתולים(כן כן..ברבים) ויש כמה מהם שכנראה שותפים לאהבה שלי לאפר כי ברגע שהם רואים מברשת איפור הם לא יכולים שלא לגעת ולראות כמה היא רכה ונעימה ואם היא מתשטשת טוב או לא, הבעיה היא שבדרך כלל הם בודקים רכות עם הפה ומנסים לטשטש את הרצפה.. לא כיף. אם תשאלו כל מי שמכיר את מגדל המשחקים של החתולים שלי הם יגידו שיש להם המון מברשות איפור וכן, המברשות בחלקן נגנבו ממני וחלקן נקנו בשבילם במיוחד בתקווה שאת שלי יעזבו בשקט. אז לא! הדשא של השכן תמיד יותר ירוק והם תמיד רצו את שלי.. נסיתי להכניס למגירה ואז הם למדו לפתוח את המגיר. נסיתי לשים מגירות בתוך מגירות ואז הם למדו לפתוח גם את המגירה שבתוך המגירה. נסיתי להכניס את המגירות לארון ואז הם פתחו את הארון ואת המגירות וגנבו. כך קפחו את חייהן כמה מברשות(דקת דומייה...).
בשיטוטי נפש וחיפוש כמו נץ נתקלתי בכמה קופסאות אכסון ממתכת שנועדו לאכסון פסטה. הן כל כך חמודות. צבעים מגניבים, מנוקדים,בגובה הנכון והכי טוב..סגירה הרמטית. והיי, ככה הן גם בטוחות וגם נקיות מאבק..
אני קניתי אותן בסטוק באשקלון.. כל אחת עלתה לי 20 ש"ח והחתולים שלי רק מסתכלים עליהן ומקנאים.
השלב הבא היה למצוא מקום לאוסף האודמים שלי שהולך וגדל. אני יודעת שיש מעמדים אבל במגירות שלי נהיה עמוס ודחוק בצורה שכבר לא פתחתי את המגירה אלא חזרתי כל הזמן לשני האודמים שהיו זרוקים לי בתיק האיפור. על מנת להשתלט על הבלגן החלטתי להמשיך עם סגנון העיצוב שהתחיל להראות קצת כמו חנות ממתקים ולצרף לאוסף הצנצנות שלי עוד כמה צנצנות ולמלא אותן בממתקים הטעימים ביותר...
באשקלון יש חנות חמודה שקוראים לה בית הממתק.. הרבה פעמים אני קונה שם מתנות קטנות ומתוקות.. הפעם נכנסתי במטרה למצוא צנצנות. נכנסתי והעין שלי נמשכה לשתי צנצנות חמודות-אחת גדולה מרובעת והשניה בינונית עגולה עם סרט אדום מנוקד. 
אם אין בעיר שלכן חנות בסגנון(למרות שקשה לי להאמין) יש הרבה צנצנות בחנויות הסטוק למיניהן....
הגדולה עלתה 25 הקטנה 20
בגדולה הכנסתי את האודמים שלי כשהשארתי אירגונית אקריל אחת במגירה עם כל האודמים שהכי קרובים ללב שלי ובקטנה הכנסתי את כל הגלוסים שלי. אני חייבת להודות שאין לי הרבה גלוסים כי אני פחות אוהבת ולכן כולם נכנסו...

בנוסף לצנצנות האלו יש לי עוד שתי צנצנות קטנות יותר שבאחת יש לי דוגמיות וכך אני זוכרת לנסות אותן ובשניה יש לי כדורי צמר גפן צבעוניים. כמובן שניתן להכניס לתוכן כל מה שתרצו.. עגילים, טבעות, כלי כתיבה, ממחטות נייר וכו'..
בסך הכל הפינה ההיא, בשילוב קופסא גדולה שמלאה ניירת ומעליה אוסף הבשמים שלי, נראית כמו חנות ממתקים.. מי לא אוהב ממתקים?
בעיה נוספת שמצאתי היא אי שימוש בפלטות האיפור שלי. הן היו חיות כמו סרדינים באחת ממגירות השידה שלי. העליונות היו אלו שהשתמשתי בהן באופן שותף והאחרות נשכחו לגמרי.. כמו שאומרים "רחוק מהעין-רחוק מהלב" כל כך נכון! החלטתי לעשות מעשה ולמצוא דרך להוציא אותן החוצה כדי שהעין תראה וכך הלב יהיה פתוח לקבל אותן.. 
מצאתי באמזון ארגוניות אקריל לניירת. הארגוניות הן שקופות ובעלות שלבים מדורגים ובסך הכל מכילות 3 תאים נפרדים. רכשתי שתיים ושמתי אותן על השידה. את הפלטות סידרתי לפי גודל כשהגדול מאחור והקטן מקדימה ממש כמו צילומי כיתה(תמיד הייתי מקדימה..מישהו אמר מטר שישיה וכלום?). עכשיו אני רואה את כל הפלטות האהובות שלי...ובדרך כלל פלטות הן יפות, בעיקר אם יש לכן תשוקה לאריזות יפות, וכך נוספו עוד צבעים לחדר לבן ודי משעמם.
קישור למוכר באמזון
הדבר האחרון על השידה שהיה לי לסדר הוא את כל הבקבוקונים למיניהם כמו הפיקס פלוס, מקבע האיפור של עופרה וכמו כן הגלגלת שלי(אמרנו הרבה חתולים). באותו ביקור בבית הממתק בו נרכשו הצנצנות נתקלתי במעין קופסת עץ שבעקרון מיועדת לפרחים בגינה. היא נראית רטרו-בלויה ודהויה. הקופסא היא פתוחה ומחולקת לשני תאים עם ידית עץ שנועדה להרמת הקופסא/מתקן. הוא נראה לי חביב וחשבתי שיוכל להכיל באופן מושלם את הבקבוקים שלא ידעתי איפה לשים ובאמת כך היה הדבר.
עלה בסך הכל 35 שקל
אז אחרי שדאגתי שבחוץ הכל יראה טוב הגיע הזמן לפנות אל הפנים. השידה שלי היא בעצם שתי מגירות אלכס נמוכות(5 מגירות בכל  אחת) ופלטת לינדמן מאיקאה. כל אחת מכירה את הבלגן שיכל להווצר כשיש כמות גדולה של צצליות קרם או צלליות בודדות שמגיעות בתוך בית(קומפקט). אני נתקלתי בבעיה..ותקופה סבלתי ממנה תוך חיפוש פתרון..
באחד הנסיונות לארגן את מברשות האיפור שלי במגירה, ללא הועיל כמו שכבר ציינתי, רכשתי ארגונית לסכו"ם שמחולקת לארבעה תאים. היא נותרה בארון ללא שימוש והחלטתי לבדוק..אולי, שמא,האם? ואכן... יצא שבאופן מדוייק. כל הצלליות שהיו זרוקות במגירה נכנסו באופן מושלם לתוך הארגונית. ארגונית כזו ניתן למצוא בכל חנות סטוק, כלי בית ואפילו בסופר. ממליצה שאם אתן הולכות לקנות במיוחד לצלליות קחו את הצללית הכי גדולה או בעלת צורה מוזרה או גם וגם כדי שתוכלו לראות אם אכן הגודל מתאים.
טיפ קטן..אם יש לכן צלליות שהאריזות שלהן נראות אותו הדבר ולא ניתן לראות את צבע הצללית דרך האריזה או את שם הצללית, קחו מדבקות לבנות ותכתבו את שם הצללית או תעשו סווץ' של הצללית ותדביקו על האריזה כך שתוכלו לראות איזו צללית זו. אם עשיתן סווץ' ניתן "לנעול" אותה במקום בעזרת לק שקוף.
אם בצלליות עסקיננו...פיגמנטים. עוד נושא קשה. גם אם אתן לא משתמשות במוצרי האיפור של ביוטיקר או WOW ממליצה להכנס לאחת מהן ולגשת לאיזור הציפורניים. בשתי הרשתות האלו מוכרים ארגוניות לציפורניים או ארגוניות לתרופות. אני מצאתי שארגוניות לצפורניים מתאימות יותר. הן אומנם מגיעות עם מכסה אבל קל מאוד להוריד מהן את המכסה. בסך הכל מושכים מעט את המכסה לצד אחד תוך משיכה למעלה. ברגע שצד אחד יצא מושכים לכיוון השני והמכסה מחליק החוצה. את הפיגמנטים מסדרים בתוכם. פיגמנטים שנכנסים הם אלו שמגיעים באריזה בסגנון דוגמיות של The Body Needs או פיגמנטים של מייקאפגיק. פיגמנטים של מאק ניתן להעביר לקופסית קטנה שניתן לרכוש גם כן באיזור הציפורניים של ביוטיקר או WOW.


באותו הרעיון ניתן גם לסדר עגילים צמודי אוזן.. אלו שתמיד הולכים לאיבוד. אני מעדיפה בשביל עגילים דווקא את הארגוניות לתרופות..הן כוללות תאים קטנים יותר וכך הסיכוי לאבד אחד בודד הוא קטן יותר.
החברים הטובים ביותר של מכורת איפור אגרנית כמוני הם סלסלאות וקופסאות קטנות. אתן בטח חושבות שאני משוגעת... ויכל באמת להיות. אבל מצאתי שזו הדרך הנוחה ביותר לארגן את האיפור מבלי לשבור את הבנק. 
את המייקאפים שלי אני שומרת בתוך קופסאת קרטון קטנה שבה הגיעו משקולות הידיים שלי. לידה יש סלסלה שמכילה פריימרים וקונסילרים בקומפקט(לא עטים).  אני מודה שאולי כאן זה פחות אידיאלי, מאחר והמייקאפים בשכיבה אבל זו הדרך הבטוחה אצלי כדי לא להפרד מהם בטרם עת עקב צלילה אל מותם בעזרת חתול(רצח!!! זה בגלל המברשות?).
אם יש לכן רעיון אחר שיהיה בטוח ופרקטי אני אשמח לשמוע....
במגירה מתחת מסתתרים כל הסמקים,פודרות,הילייטרים וכו' שמגיעים בתוך קומפקט. פה הסלסילות היו כמעט פתרון מושלם למעט קומפקטים מאוד מגושמים וגדולים(ודיפוט לא בא בחשבון כי אני מאוד אוהבת אריזות איפור...הרבה פעמים מדובר באומנות). רכשתי מעמד קומפקטים מחברת By Alegory שמתמחה בארגוניות לאיפור. הוא באמת מתאים לרוב סוגי הקומפקטים(למעט הממש גדולים) אבל הוא כל כך יקר שאחרי שרכשתי אחד לא בא בחשבון לקנות עוד(לארנק שלי לפחות). הסלסילות מחזיקות באופן נוח את רוב הקומפקטים... והיי... אם להוציא 14$ לא כולל משלוח ולהמתין חודש לבין ללכת לחנות סטוק ולקנות סלסילה לפי הצורך ב-10 שקלים אני בוחרת באופציה השניה(למקרה ובחרתן בראשונה תלחצו כאן כדי להגיע לחנות של By Alegory באמזון).
אז סיימנו עם האיפור...עכשיו הוא מאורגן והחברים נמצאים בבית מאורגן ונקי מבלי להיות כמו סרדינים אחד על השני.
בגזרת השיער יש לי רק המלצה אחת. ארגונית עץ שמיועדת לארגון תה ומחולקת לכמה תאים. שלי ספציפית מחולקת לתשעה תאים. צבעתי את הארגונית בזהב כדי שלא יהיה משעמם. בתא אחד הכנסתי קליפסים קטנים, בתא אחר הכנסתי סיכות סבתא קטנות ובאחר סיכות סבתא גדולות, בתא נוסף הכנסתי גומיות קטנות צבעוניות, באחד גומיות קטנות שחורות ובאחר גומיות רגילות מבד. כל אחת ומה שנוח לה....כך לא הכל מעורבב, לא הכל מפוזר, ולא הכל אחד עם השני(ולמרות הסדר איך שהו עדיין בורחות לי סיכות סבתא..למה? לאן הן בורחות?).
ניתן למצוא בחנויות יצירה
הטיפ האחרון שלי כרוך במעט DIY אבל לוקח בדיוק דקה וחצי. הוא נועד כדי לעזור לארגן את הנעליים במדף או בארון כך שהנעליים לא זרוקות אחת על השניה או יושבות אחת על השניה. אם אתן כמוני ואתן גם אוהבות לראות את הנעליים מוצגות באופן שתוכלו לראות את כולן זה בדיוק בשבילכן.
מה שתצטרכו זה קופסת נעליים ריקה עם המכסה שלה, מספריים או סכין יפנית, וסלוטייפ.
שימו סטופר...דקה וחצי מ...עכשיו!
השלב הראשון הוא למצוא קופסאת נעליים ריקה עם המכסה שלה.
לאחר מכן מסירים את המכסה ובעזרת סכין יפנית או מספריים חותכים את החלק הקדמי של הקופסא(הצד הארוך יותר) כך שיש לכן שלוש קירות עומדים וקיר אחד חסר. באופן אישי אני מעדיפה לחתוך את החיבורים ולקפל את החלק פנימה במקום להוריד לגמרי.
במידה והורדתן לגמרי ניתן לדלג על שלב זה. אם לא הורדתן,כמוני, אז לוקחים סלוטייפ ומדביקים את הקיר שהורדנו אל תחתית הקופסא. במקרה הצורך מחזקים את החיבורים של הקירות העומדים. צריך שהקירות יהיו חזקים ככל שניתן כדי שלא יתמוטטו תחת משקל הנעליים.
השלב הבא הוא לשים את המכסה.......
ונותר רק להכניס אל הקופסא זוג נעליים שטוחות ומעל להניח זוג נעליים נוסף(תלוי בקופסא לפעמים ניתן להניח גם שניים).
AND WALLA מעמד נעליים. בצורה כזו מדף אחד מתחלק לשניים. כל שנותר הוא למקם במקום המבוקש...
כמה זמן לקח?????????
דקה וחצי נכון????

אני זרקתי מלא קופסאות כאלו מאחר ונפרדתי מהרבה זוגות נעליים שלא נעלתי כבר הרבה זמן ולא נפרדתי מהן עד עכשיו כי תמיד חשבתי... אולי יום אחד אני אצטרך בדיוק אותן ואז לא יהיה לי??? למי מאיתנו זה לא קרה.

הטיפ האחרון שלי הוא סוג של בקשה. כשאתן מסדרות את הבית, אם זה את המטבח, מגירות האיפור, הספרייה של הילדים או הארון שלכן או של החצי השני, תסתכלו טוב ודברים שלא נגעתן בהם לפחות שנה שלמה(ולהוציא בשביל להגיע למשהו אחר או בשביל לנקות מתחת זה לא נחשב) תפרדו מהם...אם הם במצב טוב אל תזרקו לפח...תתרמו! יש כל כך הרבה אנשים בארץ בלי כסף לבגדים,איפור,משחקים,ספרים וכלי מטבח. מה שבשבילנו הוא סתם עוד זבל יכל להיות אוצר בשביל מישהו אחר. בכל עיר יש עמותה או בית תמחוי או גמ"ח. אם לא נעים לכן לא חייב להזדהות. הרבה פעמים יש למקומות מסוג זה מקום שניתן לשים דברים מבלי להכנס אליהם או ליצור קשר.
מבטיחה לכן שכך יהיה לכן החג הכי שמח..עם הידיעה שעשיתן טוב למישהו אחר...

שבוע הבא ליל הסדר...תשאלו את הקושיות, תשירו ותשמחו, תמסרו ד"ש לאליהו..נביא או לא נביא הוא בטוח יהיה שיכור בשלב כלשהו אז קחו לו את המפתחות לחמור...כי אם שותים לא נוהגים(אפילו על חמור) ובמוצאי החג בואו להתעדכן בלוק שכולו אביב....
כי אם פסח בא אז כנראה כבר אביב...
אשמח לשמוע את דעתכן..אהבתן את הפוסט?את הארגון?איך אתן מארגנות?
ועד הפעם  הבאה..שיהיו נקיונות קלים....
xoxo
ED
חג אביב שמח אהובותי ואהוביי!